Çiçek Düzenleme Çalışması



 “Doğa hayatın öğretmenidir. Onun gittiği yolu izlemek gerekir.”   

Maria Montessori

Doğanın gittiği yolu izlemek.. Bugünlerde hepimizin ihtiyacı bu değil mi? Pandemi sürecinin de kafamıza vura vura bize en çok anlattığı şey bu oldu sanırım. Doğadan elimizi biraz çekince nasıl da gördük verdiğimiz zararı ve doğanın buna karşılık iyileşme hızını. Daha öğreneceğimiz çok şey var doğada. Biz çocukluğunu sokak oyunları ile geçiren, doğada büyüyen çocuklardık ama sanki doğanın farkındalığı ile büyümedik😐. Ama çocuklarımız için sunacağımız fırsatlar şimdi onlarla birlikte bize de bu şansı yeniden veriyor. 

Kızımla yaptığımız doğa yürüyüşlerinde ne çok bitkiyle tanıştım. Ne de güzel çiçek açmış dediğim ağaç bir süre sonra armut ağacına dönüştüğünde nasıl da şaşırdım. Bir çok çiçeğin baharda uyanışını kupkuru dalların yerini alan yaprakları, tomurcukları, bir bir açan çiçekleri, o güzelim renkleri nasıl bir heyecanla karşıladık birlikte. Sayısız böcek, sürüngen, kanatlı ya da bir çok hayvanla bu mesafede olacağım hiç aklıma gelmezdi 😅 

Son görev yaptığım okulumda da uygulanan Montessori yönteminin Kozmik Eğitim  bölümü beni çok etkilemişti. Beni en çok etkileyen şeylerden biri doğanın değerini ve gizemini çocuklara öğretmek ve bu yolla onlara doğayı sevdirmeyi hedeflemesi idi (Daha birçok etkilendiğim yönü var ama bugün konumuz doğa 💚). Çevreye saygı,  doğadaki dönşüm, dünyamız, canlı türleri, bitki çeşitleri, bitkilerin bölümleri gibi konular,  kartlar, yap-bozlar, canlıların yaşam döngüsünü gösteren grafikler v.b. materyallerle somutlaştırılıyor.  Kartlarla ilgili iki örnek  var örneğin aşağıda👇




Keşke bize de böyle öğretselerdi diyor insan bunları görünce 😇 Montessori diyince ben susamıyorum bir türlü anlattıkça anlatasım geliyor. Aslında bugün çiçek düzenlemeden bahsetmek istiyorum size. Biraz anlatayım derken duramadım çok konuştum yine. Kızımla doğada geçirdiğim zaman diyordum. Yürüyüşlerimiz hep eve gelen çiçekler, kozalaklar, farklı taşlar ve bize ilginç gelen nesnelerle bitiyor. Son gezimizde topladığımız kır çiçekleri de hemen Çiçek Düzenleme çalışmasını düşürdü aklıma. Biz de eve uyarlanmış bir çiçek düzenleme yaptık. Geldiğimizde suya koymuştuk çiçekleri zaten. Evde bulunan çeşitli boylardaki vazoları bu çalışma için kullanabilirsiniz biz bardak kullandık 😅 Çalışmada asıl  odak noktası çiçekleri bu vazolara ölçerek uygun boylarda kesmek ve düzenlemeyi tamamlamak.   Aşamalar asıl çalışmada aşağıdaki gibi 😀


Biz bu sefer benim kestiğim çiçekleri bardaklara yerleştirdik, ardından da bu güzelliklerle evimizi süsledik. Böylece hem kır çiçeklerimizin evimizdeki ömrü uzadı, hem evdeki düzene ve estetiğe bir katkımız oldu.








 Tüm aşamaları 4 yaş ve üzeri çocuklarınızla birlikte yapmak isterseniz bu KAYNAK size yardımcı olabilir 😇


Yorumlar