Karantina döneminde tüm aileler sınırları zorladı, biribirinden güzel oyunları hem ekran sürelerini kısaltmak hem birlikte kaliteli vakit geçirmek adına ardı ardına sıraladı.👏 Kimi zaman çok eğlendiniz, kimi zaman hayaller/hayatlar durumuna geldiniz değil mi?Hatta bazen saatlerce uğraştığınız materyalle oynamak ve onun unutulması 5 dakika sürmüş bile olabilir.🙈 Eskiden bizi nelerle oyalıyolardı acaba diye düşünürken aslında bir sürü teknolojiden ve materyalden uzak oyun olduğunu düşündüm. Bir çok oyun arasından en sevdiğim 10 tanesini seçtim. Haydi birlikte bakalım oyunlara 🎉
1-BOM!
Oyuncular halka
halinde dizilirler. İçlerinden biri
“1” diye saymaya başlar, yanındaki oyuncu “2”, onun
yanındaki “3” şeklinde saymaya devam ederler. 5’e gelen oyuncu “BOM” der. Oyun
kuralı gereği 5 ve 10’un katlarında BOM denir.
Örneğin,“1-2-3-4-BOM-6-7-8-9-BOM. “BOM” demek yerine sayısının kendisini
söyleyen oyuncu yanar ve oyundan çıkar.Oyun 1’den başlayarak diğer oyunlar
arasında devam eder.
2-PAZARA GİTTİM
Oyuncular
halka şeklinde oturur. İçlerinden biri oyunu “Pazara gittim ve ELMA aldım.”
diyerek başlatır. Yanındaki oyuncu bir önceki oyuncunun çarşıdan aldığı
şeyi aynen söyler ve üzerine bir meyve-sebze daha ekler. Örneğin“Pazara gittim ELMA,
MUZ aldım”. Üçüncü oyuncu da ikinci oyuncunun
söylediğinin aynısını söyler ve bir meyve-sebze daha ekler. Oyun bu şekilde her
oyuncuda yeni bir meyve-sebze eklenerek devam eder. Alınan meyve-sebzelerin
sırasını karıştıran ya da unutan oyuncu yanar ve oyundan çıkar. Diğerleri en
baştan başlayarak oyunun tekrar eder.
3-EVET-HAYIR
Oyunculardan
biri soru soran diğeri de cevap veren kişi olur. Cevap veren oyuncunun hiçbir
soruya “EVET” ya da “HAYIR” şeklinde cevap vermemesi gerekir. Örneğin, “Okula
gidiyor musun?” sorusuna “EVET” derse yanar. “Gidiyorum” demelidir. Karşı
oyuncu “Kaç kardeşsiniz?,3 kardeşsiniz değil mi?” gibi şaşırtmalı sorularla
karşısındaki oyuncuya “EVET-HAYIR” dedirtmeye çalışır.
4-NESİ VAR?
Oyunculardan
biri aklından bir nesne ya da varlık tutar. Diğer oyuncu/lar tutulan nesne
ya da varlığa dair
sorular sorar. “Canlı mı? Cansız mı?”, “Ne renktir?”, “Kaç ayaklı?”, “Ne yer?”, “Nerede
yaşar?” gibi. Verilen cevaplara göre oyuncunun aklındaki tahmin edilmeye çalışılır. Oyun
bu şekilde sıra ile devam eder.
5-KELİME AVI
Oyunculardan
birisi, ya da anne-baba çocuklara iki harfli bir hece verir. Örneğin “De”. Çocukların kendilerine verilen
2 dakikalık sürede “De”
ile başlayan 3 ya da 5 kelime bulması beklenir. Deniz, Defter, Delgeç, Demlik gibi. Hedeflenen kelime sayısını
bulan çocuk bir puan kazanır.
6-TAŞ KAĞIT MAKAS
Oyun için gerekli olan tek şey eliniz.
Eliyle şekillerini hızlıca oluşturan oyuncular, aşağıdaki olaylar dahilinde
oyunu kazanmış olurlar:
· Taş, makası kırar (Taş kazanır).
· Makas, kâğıdı keser (Makas kazanır).
7-ÇEVREMDEKİ SESLER
Çevremizdeki
sesleri dinleme ve ayırt etme çalışmaları,
çocukların çevreyi daha bilinçli dinlemelerine, işittikleri seslere
dikkatlerini yoğunlaştırmalarına, bu sesleri tekrarlamalarına ve
tanımlamalarına yardımcı olmaktadır. Evdeki
televizyon, radyo v.b. aletleri kapatın ve camlarınızı açın. Çocuğunuzla
birlikte etrafınızdaki sesleri dinlemeye başlayın. Evinizin içinden ve dışından
gelen sesleri ayırt etmeye çalışın. Bu çalışma için belli bir süre tutabilir,
kum saati kullanabilir ya da alarm kurabilirsiniz. Süre sonunda her oyuncunun
duyduğu sesleri adlandırmasını isteyerek karşılaştırma yapabilirsiniz.
8-RİTM ÇALIŞMALARI
Ritim
çalışmaları her yaşa uyarlanabilen ve
eğlenceli oyunlardan. Vüdumuzu kullanarak yapacağımız ritimler ise hem
eğlenceli hem de yetenek
geliştirici.
Aile üyelerinin isimleri, hayvanlar,
meyeveler veya eşyalar alkışlayarak hecelenebilir, dizlere vurma, parmakları
şıklatma, ayakları yere vurma v.b. şekilde çeşitlenebilir. Ayrı ayrı
kullandığınız vücut parçaları birleştirilerek daha karmaşık ritmler oluşturulabilir.
Asker gibi bir sırada yürüme, elleriyle dizlerine vurarak eş
zamanlı bir şekilde tempo tutma çalışmaları yapılabilir.
9-HEYKEL OYUNU
Okul
öncesi dönemden başlayarak yaşları gittikçe büyüyen çocukların en sevdiği
oyunlardan biri heykel oyunudur. Müzik açılır ve müzik eşliğinde dans edilir. Müzik kapatıldığında
çocuklardan heykel olmaları istenir. Müzik kapatıldığı esnada hareket eden
yanmış olur. Oyun bu şekilde devam eder. En son kalan çocuk diğer aile üyeleri tarafından alkışlanır.
10-DUDAK
OKUMA
Çocuğunuza bilinmesi kolay olan sözcüklerden birini (anne,
baba, kardeş, arkadaş, adları gibi ) seçerek, dudak hareketleriyle (hiç ses çıkarmadan)
söyleyin. Çocuklar da, söylenen sözcüğün ne olduğunu sizin dudak devinimlerinizden bulmaya çalışırlar. Bilen çocuk ya da
diğer aile üyesi seçtiği bir kelimeyi dudak hareketleriyle anlatır ve oyun bu şekilde devam
eder.
NOT: Oyun metinleri farklı sitelerden derlenerek yazarın katkıları ile son haline getirilmiştir. Oyun isimlerinin yazılı olduğu background www.pinterest.com sitesinden alınmıştır.
NOT: Oyun metinleri farklı sitelerden derlenerek yazarın katkıları ile son haline getirilmiştir. Oyun isimlerinin yazılı olduğu background www.pinterest.com sitesinden alınmıştır.
Yorumlar
Yorum Gönder