Karantina Önerileri 12/ Oyun Hamuru Matları

Oyun hamuru miniklerin küçük kas becerilerini geliştirmenin en eğlenceli yollarından biri diyebiliriz. Ayrıca yaş aralığı çok uzun olan, evde kardeşler varsa da aynı anda oynayabilecekleri ender malzemelerden biri. Ancak özellikle küçük yaşlardaki çocuklar bazen sonuca odaklanıp ben yapamıyorum diye bir anda hamuru elinize tutuşturuveriyor. İşte böyle anlara ilaç gibi gelen oyun hamuru matları hem çocuğa parçaları tamamlama fırsatı tanıyarak oyun hamurunun cazibesini koruyor, hem de farklı ürünler üretmenin yollarını öğretiyor. Google arama motoruna "playdough mats" yazarak arama yaptığınızda karşınıza bir çok oyun hamuru şablonu çıkacaktır. Ben de internetten edindiğim insan yüzleri ve hayvan clipartlarını kullanarak kendim matlar oluşturdum. İnsan matlarında eksik olan ağız, burun, kaş, hayvanlarda bunlara ek olarak bir de  kuyruk, desen tamamlamalarını yapabilirsiniz. Özellikle yaşça küçük çocuklarınızla nelerin eksik olduğu konusunda bir beyin fırtınası yapmak da yararlı olacaktır.    Bu matları çıktı alarak kalın bir mukavvaya da kartona yapıştırabilirsiniz. Uzun ömürlü kullanmak için pvc ile kaplamak çok iyi bir yöntem. İmkanı olmayanlar için kırtasiyelerde satılan şeffaf dijifixler de işinizi görür. En kötü ihtimalle (tam da karantina koşulları oluyor sanırım bu 😕) şeffaf poşet dosyaya yerleştirebilirsiniz.  Bu materyali kapladığınızda ayrıca tahta kalemleri kullanarak da tamamlama çalışması yapabilirsiniz. Eski gönderilerde siyah beyaz şablonları renkli kağıtlara almıştım evde renkli kartuş yoksa renkli kağıt da ilgi çekmek için iyi bir yöntem.  Çok konuştum yine sizi resimlerle buluşturayım en iyisi 😁 














Yorumlar